Ya ta’l dañu fechu (III)

Fai tiempu dexé aquí güelga de cómo merqué una guitarra de caxa, en 2006. Tiempu dempués, en 2010, merqué otra meyor, y facía bromes con que cuatro años dempués mercaría otra.

Nun foi asina, pero esta selmana, ensin pensalo muncho, fice otra tontáa. Vi’n eBay una guitarra que facía tiempu que me gustaba muncho, paecióme que tenía un preciu afayaízu, puxé por ella… y como nun puxó naide más, gané yo.

Y ye dalgo semeyo a esto. Tovía nun me llegó, veremos en qué queda la cosa.

Godin Multiac Duet Ambiance Nylon

Godin Multiac Duet Ambiance Nylon

Fai tiempu que me prestaba tener una guitarra de cuerdes de nylon (como la española, pa entendenos). La española que tengo ye de les barates, y pa enriba nun se pue enchufar, claro.

El soníu de guitarra que a mí me presta ye’l acústicu, el natural de la guitarra. Pero amplificar una guitarra acústica ye un problema perdifícil, que nun ta solucionáu. La única manera buena de facelo ye poné-y un buen micrófonu delantre. Pero eso, en direutu, ye fácil que acople, y pa enriba tienes que andar con un montaxe muncho más incómodu que si llegues y enchufes la guitarra. Pocos guitarristas se molesten en cargar con micrófonos pa delantre la guitarra; yo namás conozo a Julian Lage.

Tolos intentos por amplificar una guitarra son males menores. Les pastilles de les guitarres eléctriques con cuerdes metáliques xeneren un soníu especial (una guitarra eléctrica ye un instrumentu diferente que una acústica). Si tas pensando en meter un micrófonu dientro la guitarra, nun val pa ná, porque tú la guitarra nun la oyes dende dientro; el soníu dientro una guitarra nun tien ná que ver colo que oiría el públicu. Les pastilles piezoeléctriques capten les vibraciones de la guitarra, por contautu, pero claro, piérdense milenta efeutos de la caxa, la maera… Nun ye igual. La mi Eastman sabe muncho de too esto… Nun ye fácil que suene bien amplificáa, y agora entamo a pillá-y el puntu.

Esta guitarra de Godin ye amplificáa, pero tien un sistema que teóricamente fai que suene abondo natural. Los de Godin pusieron un sistema de Fishman, el Aura, y los de Fishman pa desarrollar la electrónica de la guitarra lo primero que faen ye grabala de dos maneres a la vez: cola pastilla piezoeléctrica que lleva, como toes, pero por otru lau tamién con un bon micrófonu delantre. Y entós faen un análisis de la ecualización que fai falta pa pasar del soníu que salió de la pastilla al soníu que se sentía de verdá nel micrófonu.

Dempués, supongo, de munches prebes, cuando tienen claros los parámetros, ponen esi algoritmu nun chip, o lo que seya. Y esi ye el que-y ponen a la guitarra. De manera que, en tiempu real, el cacharru ta convirtiendo la señal de la pastilla, un poco falsa, en dalgo parecío a lo que se debería oír na habitación. Y colos botonucos de la guitarra pues escoyer si quies el soníu de la pastilla ensin más, o namás el soníu ya procesáu, o una mezcla de los dos, que ye lo que polo visto fai tol mundu.

Esta ye la más sencilla d’esta gama. Hay modelos con meyores maeres, y con una electrónica añadía pa coneutar la guitarra a nunsequé sintetizaores de Roland… y eses guitarres cuesten el doble. Yo quería namás la guitarra acústica de nylon… bien amplificáa.

A ver si ye verdá too eso. Equí vos dexo un regalu, la mi almiráa Mili Vizcaíno tocando bossa con esa guitarra (bueno, probablemente seya un modelu superior, nun lo veo bien):

Y equí una demostración del Fishman Aura Spectrum. La guitarra nun ye una Godin Multiac, ye otra acústica. Pero el aparatu que vende esti tío ta basáu na mesma teunoloxía que la electrónica de la Multiac. Nel minutu 1:22 toca primero ensin el efeutu, cola pastilla (“pickup”) sola, y lluéu col efeutu, pa ver la diferencia. Vese que “con pickup” el soníu ye más… eléctricu, artificial.

3 comentarios to “Ya ta’l dañu fechu (III)”

  1. Hitos de la semana | Diariu de Guti Says:

    […] el lunes recibí mi guitarra nueva (bueno, usada, en realidad). Esta foto ya es mía. Mirad qué […]

  2. Probando la Godin | Diariu de Guti Says:

    […] semana estuve probando mi guitarra nueva, y aunque esperaba que me gustase, me ha sorprendido. Suena mejor de lo que esperaba. Hacer que una […]

  3. Soneto I, de Valderrábano | Diariu de Guti Says:

    […] se puede ver lo bien que suena mi Godin, y eso que está enchufada a un ampli prácticamente de juguete y no me preocupé del sonido en lo […]

Responder

