Gilad

Fai cinco años cunté equí cómo pude conocer en persona a Peter Bernstein, y ver una clas d’él.

Pues resulta que ayeri tocaba’n Xixón Gilad Hekselman. Si dixe que Bernstein ye ún de los guitarristas vivos de jazz más importantes del mundu… pues Gilad ye otru.

Y resulta que dos conocíos míos arreglaron una clas con él… y lleváronme d’intérprete.

Foi perinteresante ver cómo trabaya Gilad el tiempu. Pon el metrónomu (2 y 4, por exemplu), y cuando ta agusto con un tempu, pon el metrónomu a la mitá (namás el 2); y dempués a la mitá (el 2 ca dos compases). Va “quitando ruedines” a la bici hasta que se responsabiliza él de llevar el tempu. Además hai que trabayalo ensin movese ni marcar el tempu con ná (cuando toques faes lo que quieras, pero estudiando non, has d’interiorizalo tú). Paecío fai pa facese con compases irregulares; por exemplu va contando los tiempos del 5, pero marca colos deos de tres en tres. Cuando-y sal, marca ún de ca 3. Cuando-y sal, nun cuenta 5, cuenta el 1 (y sigue marcando colos deos ca 3).

En xeneral, la so filosofía pa estudiar ye que cuandu atopes dalgo que te cuesta, la “to mierda”, ye eso lo que tienes que trabayar.

Pero lo que foi ablucante foi el “contrapuntu”, la polifonía. Gilad dixo dalguna vez qu’él quería tocar la guitarra como el pianu, que envidiaba a los pianistas por poder tocar delles llínies a la vez. Y eso fai él cola guitarra. Púnxose a tocar la melodía de All the things you are, y a la vez tocaba una llínia de redondes (por supuesto, que fora melódica tamién, que quedara guapa cola principal, que nun hubiera unísonos…). Lluéu tocaba blanques, lluéu negres… Lluéu un patrón rítmicu… Dalgo imposible práuticamente pa tolos guitarristas que conozo. Pue facese fácilmente, claro… preparao. Non sobre la marcha como facía él.

Dempués foi el conciertu, el Contextual Trio de Petros Klampanis (con John Hadfield). Impresionante.

Asina que otra esperiencia increíble.

Anuncios

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s


A %d blogueros les gusta esto: